Besøg os også på facebook! :)

Stationen

Samlingssted for foreninger m.v.

Adresse: Jernbanegade 1-3, 9632 Møldrup

Mangler din forening et samlingssted?

”Stationen” er åben for alle foreninger/grupper i Møldrup og omegn, der er interesserede i at bruge lokalerne i bygningerne til deres aktiviteter. For en forening koster det blot 600 kr. i årsmedlemsskab.

Se "retningslinier" for årsmedlemskaber HER.

Hver forening skal blot – i samarbejde med de øvrige foreninger – deltage i den daglige drift, dvs. rengøring, lokalefordeling mv. Dette koordineres af en ”styregruppe”, som foreningerne i fællesskab udpeger repræsentanter til.

VEL MØDT!

Udlejning til private

Kontakt udlejer Kirstine Glarman:

Tlf: 2065 4043.

e-mail: udlejning@moeldrupborgerforening.dk

Udlejninger kan kun ske til medlemmer af Møldrup Borgerforening.
Hvis du er i tvivl om dit medlemsskab, så send en mail til kasserer@moeldrupborgerforening.dk

Stationssalen i den hvide bygning kan udlejes til private arrangementer op til 60 personer som f.eks. fødselsdage, barnedåb eller andet.

Priser, ink. lettere slutrengøring:
Sal, køkken og toiletter, én dag:       1800 kr

- Hvis der er andre lejere dagen før/efter skiftes kl. 10.00

Weekend-pris fredag-søndag:          2800 kr

Begravelsesarrangement:                1000 kr

Den Gamle Ventesal i vestgavlen kan lejes til mindre grupper, op til ca. 20 personer, fx til en børnefødselsdag, der lige skal have tørvejr efter en tur på legepladsen.

Pris: 200 kr

Kontakt lokalefordeler: Jette Laustsen:
Tlf: 28446362, email: lauritz.laustsen@mail.dk

Den Gamle Stue + tekøkken og det lille toilet kan lejes til mindre sammenkomster.

Pris: 500 kr

Kontakt lokalefordeler: Jette Laustsen:
Tlf: 28446362, email: lauritz.laustsen@mail.dk

Se de generelle "Ordensregler" for Stationen HER.

Der er Bonamat Mondo kaffemaskiner i alle 3 køkkener.
Servicen er forskelligt i hvert køkken, så brugerne bedes holde servicen, hvor det hører til.

Hele 1. sal er foreningslokaler og kan ikke lejes til private formål.

Status/Tidsplan for renoveringen

1. etape

Bygningerne er bygget sammen og den hvide bygning med stationssalen er færdig og taget i brug sommer 2020.

2. etape

Den gamle stationsbygning er renoveret udvendigt og indvendigt i underetagen, vha. utrolig meget frivillig arbejdskraft, og resten kunne kun lade sig gøre pga. lokale donationer fra både borgere, erhvervsdrivende og lidt støtte fra nogle fonde.

Renoveringen har forløbet fra sommer 2020 til sommer 2021, og står nu færdigt til fuld brug i oktober 2021 - endda med et ekstra lille toilet.

Lokalerne her er "Den gamle Ventesal", "Den Gamle Stue" samt et tekøkken.

3. etape

Overetagen i den gamle stationsbygning har fået tilkendt 200.000 kr fra Nordeafondens "Her-bor-vi-pulje". Dette har sammen med donationer fra private og erhvervsdrivende, samt rigtig gode aftaler med de lokale leverandører, og igen umådelig meget frivillig arbejdskraft! - gjort det muligt at færdiggøre hele projektet.

Der er også søgt en række fonde, som har båret frugt med store og små tilsagn.
Dette arbejde har stået på fra august 2021 til forår 2023.

Det store rum hedder "Loftet" og indeholder billiardborde - og også pool-tilbehør. Der er toilet ved trappen, og depotet hedder "Pigekammeret" (se inspiration på den oprindelige grundplan på væggen i Den Gamle Stue"). Der er etableret et mindre tekøkken i Pigekammeret.

Hele 1. sal er foreningslokaler og kan ikke lejes til private formål.

Der var officiel indvielse af hele "Stationen" den 31. marts 2023.

Fonde, der har støttet renoveringen af "Stationen":
Fonden for Sparekassen i Skals

Jutlanderfonden Himmerland