Besøg os også på facebook! :)

Stationen

Samlingssted for foreninger m.v.

Adresse: Jernbanegade 1-3, 9632 Møldrup

Mangler din forening et samlingssted?

”Stationen” er åben for alle foreninger i Møldrup og omegn, der er interesserede i at bruge lokalerne i bygningerne til deres aktiviteter. For en forening koster det blot 400 kr. i årsmedlemsskab.

Se "retningslinier" for årsmedlemskaber HER.

Hver forening skal blot – i samarbejde med de øvrige foreninger – deltage i den daglige drift, dvs. rengøring, lokalefordeling mv. Dette koordineres af en ”styregruppe”, som foreningerne i fællesskab udpeger repræsentanter til.

VEL MØDT!

Udlejning til private

Stationssalen i den hvide bygning kan udlejes til private arrangementer op til 60 personer som f.eks. fødselsdage, barnedåb eller andet.

Kontakt udlejer Kirstine Glarman:

Tlf: 2065 4043.

e-mail: udlejning@moeldrupborgerforening.dk

Udlejninger kan kun ske til medlemmer af Møldrup Borgerforening.
Hvis du er i tvivl om dit medlemsskab, så send en mail til kasserer@moeldrupborgerforening.dk

Priser, ink. lettere slutrengøring:

Sal, køkken og toiletter, én dag:       1500 kr
Begravelsesarrangement:                1000 kr

Den Gamle Ventesal i vestgavlen kan lejes til mindre grupper, op til ca 20 personer, fx til en børnefødselsdag, der lige skal have tørvejr efter en tur på legepladsen.

Pris: 200 kr

Kontakt lokalefordeler: Jette Laustsen:
Tlf: 28446362, email: lauritz.laustsen@mail.dk

Se de generelle "Ordensregler" for Stationen HER.

Status/Tidsplan for renoveringen

1. etape

Bygningerne er bygget sammen og den hvide bygning med stationssalen er færdig og taget i brug sommer 2020.

2. etape

Den gamle stationsbygning er renoveret udvendigt og indvendigt i underetagen, vha. utrolig meget frivillig arbejdskraft, og resten kunne kun lade sig gøre pga. lokale donationer fra både borgere, erhvervsdrivende og lidt støtte fra nogle fonde.

Renoveringen har forløbet fra sommer 2020 til sommer 2021, og står nu færdigt til fuld brug i oktober 2021 - endda med et ekstra lille toilet.

3. etape

Overetagen i den gamle stationsbygning har fået tilkendt 200.000 kr fra Nordeafondens "Her-bor-vi-pulje". Det rækker desværre kun halvvejs, så vi har fået donationer fra private og erhvervsdrivende, samt rigtig gode aftaler med de lokale leverandører, og igen umådelig meget frivillig arbejdskraft! Der er også søgt en række fonde, som har båret frugt med store og små tilsagn.
Dermed har vi nu fuld finansiering til den sidste del af projektet, som forløber fra august 2021 til sommer 2022.

Derefter planlægges en større officiel indvielse af hele "Stationen"

Fonde, der har støttet renoveringen af "Stationen":
Fonden for Sparekassen i Skals

Jutlanderfonden Himmerland